lördag, mars 31

Vår

Våren har kommit, med besked! Katterna fäller som aldrig förr, sambon snörvlar och snyter och medicinerar sig för fullt och jag bara njuuuuter (och snörvlar litegrann bara...).
Har varit och jobbat på konditoriet idag och måste verkligen ge mig själv en stor klapp på ryggen för att jag lyckades hålla mig ifrån att äta nån kaka. Hejja mig! Det är roligt att jobba på kondiset på helgerna, dom flesta är så avslappnade och helgmysiga. Speciellt i detta underbara väder. Mamma och Roland kom in en runda och tog en kopp kaffe och snackade lite, som tur var var det rätt lugnt just då, så jag kunde sitta och vila fötterna i några minuter.

Var och tränade spinning igår med Anna. Har gjor det förr och tyckte då att det var SÅÅÅÅ tråkigt.... Tyvärr måste jag säga att jag tycker det fortfarande... Håller mig nog till vanlig jympa i fortsättningen, det trivs jag bra med. Hoppas bara att Anna ändå fortsätter träna spinning... I onsdags var jag på ett medelpass på F&S Heleneholm och det var en ledare som heter Carl-Martin som ledde på passet. Han var hur härlig som helst! Bra musik, han sjöng med i alla låtar (Kylie, Madonna, Anne-Lie Rydé, Robyn och gamla schlagerdängor... Enligt min radar så var han inte så lite fjolla... Fast jag har haft fel förr...Men herregud, karlen gjorde till och med jazzhänder!!), roliga lagom svåra övningar och lagom med hopp. Perfekta passet för mig! Nu var det så att han bara hoppade in och vikkade för en annan ledare just den dagen men hans ordinarie pass var visst på torsdagar kl 12.00. Så nu vet ni vart ni hittar mig vid den tiden! :)

Om en stund ska sambon sticka till jobb och jag ska promenera bort till mammas gamla hus och hämta min cykel som står där. Förhoppningsvis är Eva hemma också så jag kan sticka in om henne och hälsa på en stund.

PS: Det är INTE tjejen på bilden som har skrivit brevet.

Ciao!

Inga kommentarer: